Reklama
  • Wtorek, 27 grudnia 2016 (13:05)

    E-papierosy w pracy

Czy pracodawca musi zapewnić palącym pracownikom miejsce do palenia papierosów? Czy można palić papierosy elektroniczne przy biurku? Paulina z Tczewa

Reklama

Palenie papierosów w pomieszczeniach zakładów pracy jest zabronione, a od 8 września 2016 r. dotyczy to również ich wersji elektronicznych. Pracodawca nie ma obowiązku zapewniać specjalnego pomieszczenia na palarnię. Zależy to tylko od jego dobrej woli.

Pracodawca może również wprowadzić na terenie firmy całkowity zakaz palenia. Od kilku już lat palarnie nie są obowiązkowe i nie muszą spełniać dosyć rygorystycznych norm.

Jeśli już zostanie zorganizowana, powinna być pomieszczeniem wyodrębnionym konstrukcyjnie od innych, służącym wyłącznie do palenia wyrobów tytoniowych. Pomieszczenie powinno być zaopatrzone w wentylację w taki sposób, aby dym tytoniowy czy para z papierosów elektronicznych nie przenikały do innych pomieszczeń.

Nowe przepisy zrównały elektroniczne papierosy, czyli wyroby wytwarzające parę zawierającą nikotynę, z klasycznymi. Osoby niepełnoletnie nie mogą już kupować e-papierosów lub pojemników z płynem zawierającym nikotynę.

Nie wolno ich też używać w miejscach, w których obowiązuje zakaz palenia. Nie skorzystamy już z e-papierosa w miejscach publicznych, m.in. na przystankach komunikacji miejskiej czy w kawiarni.

Świat Seriali

Zobacz również

  • Moja córka miała wypadek. Czekają ją miesiące pobytu w szpitalu a potem rehabilitacja. Czy w takiej sytuacji pracodawca może ją zwolnić, bo przecież na naprawdę długi czas traci pracownika? Maria... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.