Reklama
  • Czwartek, 9 marca (13:00)

    Rejestracja w urzędzie pracy

Syn chciałby się zarejestrować jako bezrobotny. Jak się dowiedział w urzędzie pracy, musi dostarczyć wszystkie świadectwa pracy i inne zaświadczenia o zatrudnieniu. Nie może ich skompletować, jednego chyba nawet w ogóle nie dostał. Co ma zrobić w tej sytuacji? Katarzyna G. z Mielca

Rzeczywiście, aby zarejestrować się w urzędzie pracy, trzeba przedstawić m.in. wszystkie świadectwa pracy i zaświadczenia o zatrudnieniu (także na umowę zlecenie oraz o dzieło).

Jeśli synowi jakiegoś brakuje, powinien wystąpić o jego wydanie do właściwego podmiotu, np. byłego pracodawcy.

Reklama

O ewentualnej odmowie wydania dokumentu musi poinformować urząd pracy. W uzasadnionych przypadkach starosta może wyrazić zgodę na rejestrację jako bezrobotnej osoby nieposiadającej kompletu dokumentów lub takiej, która nie przekazała urzędowi wymaganych danych.

Jest to dopuszczalne pod warunkiem, że obiektywnie nie mogła ona ich dostarczyć, np. gdy bezskutecznie starała się o wydanie niezbędnego zaświadczenia.

Życie na gorąco

Zobacz również

  • Mąż w październiku ub. r. skończył 63 lata. Czy w związku z tym, że ma problemy ze zdrowiem (choruje na cukrzycę), może liczyć na jakieś specjalne przywileje w pracy? – pyta Henryka z Wrześni. więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.